יום חמישי, 3 בינואר 2013

מדברים ב-ח' ו ח' ושותים בירה מגיל 3

כבכל שנה בתקופת הכריסמס בסביבות חודש נובמבר אני מתחילה להרגיש מעין דגדוד איטי שמתחיל באיטיות, מתעצם ומסתכם בזוג כרטיסי טיסה +מלון ועדיף אחד טוב לאחת מערי הבירה באירופה על מנת להרגיש מקרוב את החג שהלוואי שהיה חלק מהמסורת שלי ! מה לעשות? כמו ילדה קטנה אני מתרגשת מהתפאורה, מהאוירה ומהשירים של חג המולד, וחייבת להרגיש אותם מקרוב. זה התחיל לפני שנים רבות בלונדון,אחר כך ניו יורק, שוב לונדון, פראג, בודפשט והשנה החלטנו אני ובעלי לטוס לברלין.
בהחלטה של הדקה ה90 בערך העניין נסגר. יש טיסה יש מלון נשאר רק להריח את אירופה בחורף למרות שקשה מאחר והאף על סף קיפאון עד כדי כך שיש חשש לנשירתו . הפחידו אותנו שיהיה מאוד קר אפילו יכול היה להיות מצב של מינוס 20 מעלות והדילמה הייתה גדולה, כמובן שבסוף הרצון לטוס ניצח את הפחד מהקור המקפיא, ארזנו ויצאנו לדרך!

בקיזוז שעות הטיסה נחיתה והגעה למלון נותרו לנו נטו של יומיים וחצי לטייל, לקנות ולהריח אירופה וכריסמס. לא פשוט להספיק כל כך הרבה בכל כך מעט זמן ואכן הזמן לא הספיק ! ברלין גדולה פי 17 מתל אביב ואם אתם רוצים להינות מברלין ,להכיר אותה ואת מה שיש לה להציע מכל הבחינות תצטרכו לעבור לגור בה או לתת לה את השבוע המגיע לה. במילים אחרות לא הספקנו הרבה אבל ספגנו את האוירה שרצינו , קצת היסטוריה, המון אוכל ,קצת קניות ובגדול בריחה של יומיים וחצי מהשגרה בארץ. אז היה קר אבל לא קר כמו שהפחידו אותנו. היה יפה אבל פחות ממה שסיפרו לנו, ברלין אולי עיר מעניינת ומלאה בתרבות אך ביחס לבירות אירופה האחרות היא איננה יפה כל כך ואולי זה טעם אישי אבל מה לעשות ,באירופה פריז מנצחת תמיד ובגדול ! מה שכן, אם אתם מחפשים חיי לילה סוערים ושופינג מטורף זה בהחלט המקום אז מה בעצם עשינו:
הערב הראשון ביקור בשוק חג המולד Gendarmenmarkt אחד השווקים היפים שיצא לי לראות באירופה, סיבוב בין הדוכנים של האגוזים
 המסוכרים, הסיידר החם ועוד דוכנים שונים ומגוונים (מבחינת אופנה עמדתי בפיתוי ולא קניתי כלום למרות ששמתי עין על כמה דברים)








החוויה הקולינרית:
כבכל טיול בלסנו מכל הבא ליד גם ארוחת הבוקר במלון היתה ממש טובה ולא העזנו לפסוח עליה, טעמנו כל כך הרבה ברחוב וגם במסעדות  שכשחזרנו בעלי היה אמיץ מספיק כדי לעלות על המשקל ולגלות שעלה ב3 קילו, אני כמובן לא העזתי לעשות כן (הוא יכול להרשות לעצמו)
זהירות תמונות קשות לצפייה:
טרטר סלמון בKADEWE

נקניקיה בשוק חג המולד


עוגות בקומה האחרונה של KADEWE הבחירה שלנו :עוגת השוקולד המבריקה היה הורס

מטעמים של ארוחת בוקר

סטארבאקס ברלין 

קפה איינשטיין שמפורסמת בשניצל עגל שלו ובשטרודל המעולה

השטרודל המעולה של קפה איינשטיין מוצף ברוטב וניל

רשת איטלקית בשם VAPIANO נכנסים לוקחים כרטיס בוחרים במנה יושבים במקום וממתינים שהמכשיר הזה ירטוט, שרוטט נוגשים לקחת את המנה, פיצה מעולה, רעיון מבריק

פיצה פפרוני הסעודה האחרונה בטיול

קצת מקומות היסטורים:

שער ברנדנבורג

הרייכסטאג

כן, יש בברלין רחוב יצחק רבין


מרכז סוני

ברלין דום
ברלין- כל הצנרת בחוץ

נהר השפרה

ועוד קצת אורות חג המולד וכל מיני :




חנות קוסמטיקה





הקאשה הופה חצרות פנימיות


חנות של GUCCI

גלרי לאפייט

מה לבשתי???
לא ממש משנה כי רואים תמיד רק את המעיל אבל בגדול הקור היה משהו כמו 5 מעלות אז הלבוש כלל 2 חולצות +סוודר, טייץ+מכנס,צעיף,מעיל,כפפות וכובע. כן היה קשה לזוז ומאוד מסורבל אבל היה שווה כי במשך יומיים הרחתי והרגשתי את האוירה שאני אוהבת להרגיש בכל שנה בחודש דצמבר, אז עד השנה הבאה... שיהיה שנה טובה !

בקרוב הפוסט על הקניות שעשיתי בברלין, יש למה לחכות!

תגובה 1:

  1. וואו, טיול סוף הדרך, תמונות מהממות! בא לי גם... נכון אני יודעת שרק חזרתי אבל ככה זה עם אירופה בתקופה הזו של השנה, בדיוק כמו שכתבת.

    השבמחק