יום שלישי, 15 במרץ 2016

לידה רגילה ללא כאבים, יש חיה כזו


לייבוראייד Laboraide של חברת "מדיוי טרפויטיק" -הוא אביזר פה חדשני, מוכח מדעית 

איך הוא יסייע לך?

- מאפשר לחיצות ממוקדות ויעילות בלידה

- מפחית סיכונים לניתוח קיסרי או ואקום בלידה
- מסייע להקלה בתחושת הכאב בלידה

"לייבוראייד" הינו אביזר פה חדשני המסייע להפחת סיכונים ותחושת הכאב בלידה. 

יעילותו של הלייבוראייד הוכחה מדעית במהלך מחקר קליני מקיף שמצא כי הוא מסייע להפחתת סיכונים לניתוח חירום קיסרי או לידת ואקום בכך שהוא מאפשר לחיצות ממוקדות ויעילות במהלך הלידה.  

הלייבוראייד פותח באנגליה בשנת 2012 על ידי חברת OPRO, חברה בריטית שהינה אחת מהיצרניות המובילות בעולם של מגני שיניים המותאמים אישית לפה המטופל. לחברה חטיבת מחקר ופיתוח, אשר פועלת רבות בתחום הדנטלי.


הלייבוראייד הינו כרית סיליקון קטנה ונוחה היוצרת מרווח בין הלסת העליונה ללסת התחתונה. 

באמצעות הנחת הלייבוראייד בפה נוצר מרווח בין הלסתות, המותיר את דרכי הנשימה של היולדת פתוחות ומאפשרת זרימת חמצן רציפה המורידה את הלחץ בשרירי הלסת, הכתפיים והגב.
בהתאם, פוחתת רמת הלחץ בו נתונה היולדת ובכך נוצרות תגובות הורמונאליות ופיזיולוגיות בגוף שמסייעות באופנים הבאים:  
1.      מאפשר לחיצות ממוקדות ויעילות בלידה ובכך מפחית סיכונים לניתוח קיסרי או לידת ואקום
2.      מסייע להקלה בתחושת הכאב בלידה

הלייבוראייד מיוצר מחומר טבעי ללא טעם וריח, ומגיע בשני גדלים המאפשרים התאמה מרבית לחלל הפה של היולדת מבלי להפריע לנשימה או לדיבור היולדת.

מה קורה לאישה במהלך הלידה? 
עם תחילת הצירים, סובלת היולדת מתחושות מתח, פחד וחרדה לקראת תהליך הלידה המורכב פיזית ונפשית. תחושות אלו, בנוסף לשינויים ההורמונאליים החלים בגוף, גורמות ליולדת ללחץ נפשי המתבטא בהתכווצות של שרירי הלסת, הצוואר והגב, מניעת מעבר חופשי של חמצן לגוף ועלייה ניכרת ברמת הקורטיזון בגוף. 

סיבוכים בשלב השני של הלידה

במהלך השלב השני של הלידה (שלב הלחיצות), המתחיל במצב "מחיקה מלאה" של צוואר הרחם (10 ס"מ), נדרשת האם ללחוץ לחיצות אפקטיביות ככל הניתן בכדי לסייע לתינוקה לרדת בתעלת הלידה מבלי להיתקע בה, מצב העלול לסכן את שניהם ואף להוביל להתערבות כירורגית, כגון ניתוח חירום קיסרי או שימוש במכשיר ואקום על מנת לחלץ את התינוק מתעלת הלידה.
בכדי להימנע ממצב זה ועל מנת שתוכל ללחוץ באופן ממוקד ויעיל, נדרשת היולדת לגייס את כל הכוחות והאנרגיות שבה. יחד עם זאת, בשל הלחץ הנפשי בו היא נתונה, המתבטא בהתכווצות שרירי הלסתות, הכתפיים והגב ובמניעת זרימה חופשית של החמצן לגוף, מרבית כוחותיה של היולדת הופנו אל עבר שרירים אלו, במקום לשרירי הליבה (שרירי הבטן), דבר המתבטא בהמשך בלחיצות שאינן אפקטיביות, הארכת זמן השלב השני ובהתאם - גדילה בסיכון להתערבות כירורגית.

הלייבוראייד והשפעתו על תהליך הלידה:

1.מפחית סיכונים לניתוח קיסרי או ואקום בלידה 
הלייבוראייד מאפשר לחיצות ממוקדות ויעילות בלידה ובכך מפחית צורך בהתערבות כירורגית.
עם השימוש בלייבוראייד רמת החמצון של השרירים בגוף עולה, תופעה המביאה לחיזוק הכוח האיזומטרי של שרירי הליבה (ובדגש על שרירי הבטן) ומאפשרת ליולדת ללחוץ לחיצות ממוקדות ויעילות יותר בזמן השלב השני, ובכך פוחת הסיכון לכשלים בשלב ירידת התינוק לתעלת הלידה והצורך ללידת וואקום או ניתוח חירום קיסרי מצטמצם באופן משמעותי.

2. מסייע להקלה בתחושת הכאב בלידה 

הנחת הלייבוראייד בפה, מפחיתה משמעותית את המתח המצטבר אצל היולדת ובכך רמת הורמון הקורטיזול, המופרש בעתות לחץ בגוף היולדת, יורדת ומנגד עולה רמת הבטא-אנדורפינים, משככי הכאבים הטבעיים של הגוף המסייעים משמעותית ליולדת להתמודד עם הכאב בזמן הלידה.
בלידה טבעית- התמודדת עם הכאב החל מתחילת הצירים ולכל אורך הלידה.
בלידת אפידורל- מסייע להתמודדות עם הכאב החל מתחילת הצירים ועד שניתן לקבל את זריקת האפידורל, הניתנת רק כאשר צוואר הרחם נמצא בפתיחה של 4 ס"מ.

לייבוראייד – תוקף מדעי (בנפרד יועבר דף מידע  לגבי המחקר)

יעילותו של הלייבוראייד הוכחה מדעית במהלך מחקר מקיף שבוצע בשנת 2014 בבית החולים בילינסון, בהובלתו של פרופ' יריב יוגב, מנהל מחלקת מיון יולדות. נמצא באופן מובהק כי השימוש בלייבוראייד מסייע להפחית  בכ-70% את כמות הלידות בהן נדרש, בשלב השני של הלידה,  
ניתוח חירום קיסרי או שימוש במכשיר ואקום על מנת לחלץ את התינוק מתעלת הלידה.


לאתר: www.laboraide.com


עמוד הפייסבוק: https://www.facebook.com/LaboraideIsrael/

ערוץ היוטיוב: https://www.youtube.com/user/Laboraide

את "לייבוראייד" ניתן להשיג בסניפי רשת "סופרפארם" ברחבי הארץ ובאתר החברה בקנייה ישירה 
מחיר: 250 שקלים 

בקרוב אערוך הגרלה של המוצר בבלוג, תשארו ואולי תזכו !








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה